Akupunktur ile Cinsel Problemler ve Tedavisi

alt Jinekoloji ile ilgili diğer bölümlerdeki yazılarımızdan farklı olarak, dikkat ederseniz konunun başlığını direkt  olarak "Cinsel Problemlerin Tedavisinde Akupunktur "olarak seçtim. Çünkü, bu konuda özellikle kadınlarla ilgili olarak batı tıbbıyle yapabildiğimiz hemem hemen hiç bir şey yoktur. Erkeklerde olan kısmıyla ilgili olarak ise son yıllarda geliştirilen bazı ilaçlarla kısmen iyi sonuçlar alınmasına rağmen, ortaya çıkan yan etkileri nedeniyle kullanımında çok dikkat edilmesi gerekmektedir.

Bu başlık altında konu ettiğimiz durumlar: Kadınlarda Frijidite denilen cinsel soğukluk, Vaginismus denilen eşi ile hiç beraber olamama, cinsel ilişkide ağrı ve orgazm olamamak; Erkeklerde ise Impotens denilen sertleşme sorunu ve erken boşalma sorunlarıdır.

Bu girişten sonra, halk arasında konuşulması adeta bir tabu olan, cinselliği bilimsel yönü ile ele alalım.

Canlı neslinin idamesi için gerekli yavru hücreyi oluşturmak amacıyla erkek tohum hücresinin dişi tohum hücresine ulaşması gerekliliği bir doğa kuralıdır. Tıpta gonad hücreleri adı verilen bu hücreler, yeni bir canlı oluşumu için gerekli olan bütün bilgileri ve şifreleri genlerinde taşırlar. Erkek ve dişiden gelen iki gonad hücresi bir araya gelir ve birleşirse yeni bir canlının oluşumu için ilk nüve ortaya çıkmış olur.

Bütün canlılar bu evren prensiplerine, çeşitli biçimlerde uymak zorundadırlar. Bitkiler tozlaşarak, hayvanlar ise cinsel birleşme yoluyla bu evrensel kuralın işlemesini sağlarlar.

İnsan neslinin idamesi için de doğal olarak erkek ve dişinin  birlikteliği zorunludur. Bütün canlılar yaratılıştan bu işleyişe göre programlıdır. Yani fiziksel ve ruhsal bedenleri buna göre yaratılmıştır. Bu işleyişin bozulması birçok sorunları da beraberinde getirir. Bu yalnız çiftlerin çocuk sahibi olamamasıyla sınırlı kalmaz. Normal fizyolojilerinin bozulmasına bağlı olarak ruhsal, bedensel ve sosyal bir takım sorunların da ortaya çıkmasına neden olur.

Bir kalp hastalığı, bir beyin hastalığı veya herhangi bir organda meydana gelen bir rahatsızlık nasıl ki o insanın  ruhen huzursuz olmasına ve hayatını tehdit etmesine sebep oluyorsa; cinsel konulardaki başarısızlık ta  kişinin ruhen huzursuz olmasına ve neslinin devamlılığını tehdit etmesine neden olur. Çocuk yapma isteği olmasa bile cinsel fonksiyon yetersizliği psikolojiyi bozan, yaşam kalitesini düşüren ve sosyal sorunlara  neden olan  önemli problemlerdendir.

Özellikle toplumumuzdaki geleneksel çekingenlik, içe kapanıklık, utangaçlık v.b. birçok nedenler, bu sorun için doktora başvurma ve sorunu çözme için girişimde bulunmayı engelliyor. İnsanların  çoğu ne yazık ki tedavi edilebilecek bu durumu   bir kader gibi kabullenip ,ona alışmaya,onunla yaşamaya çalışıyor.

Olayın tıbbi ve sosyal yönünü ele aldıktan sonra biraz da cinsel başarısızların nedenlerine göz atalım.

Kadınlardaki problemlerin en önemi sebebi ruhsal sorunlar ve strestir.Bazı nadir vakalarda ise doğuştan anatomik bozukluklar ve genital bölge enfeksiyonları rol oynar.

Erkeklerdeki sorunların en önemli nedeni ise yine ruhsal faktörler ve strestir.Bazı vakalarda ise  şeker ,  kalp ve böbrek hastalıkları bu duruma neden olmaktadır.

TEDAVİ

Cinsel Başarısızlık durumlarında ,çoğunluğu göz önüne alırsak temel tedavi stresi azaltarak ruhsal durumu  dengelemektir.Enfeksiyon,kalp,böbrek ve şeker hastalığına bağlı cinsel başarısızlıklarda ise altta yatan tıbbi neden tedavi edilmelidir.

Birinci gruptaki hastaları batı tıbbını uygulayan hekimler olarak,hastalar jinekologlara ya da ürologlara başvumuş olsalar da-ürologların girişte bahsttiğim bazı ilaçları olmakla beraber- çoğunlukla psikiyatriste ya da psikologa göndeririz.Ne yazık ki psikiyatrik ilaçlar da bu konuda çözüm olmaz.

İşte burda devreye akupunktur girer.Akupunkturla hastanın ruhsal ve otonom dengesi sağlanabilmekte,organik bir nedene bağlanamıyan cinsel başarısızlıklarda  çoğunlukla iyi sonuçlar alınabilmekte  ,ve üstelik hiç ilaç kullanmadan ve yan etkisiz ve kalıcı olarak.

Biz bu amaçla akupunktur tedavisi uyguladığımız kadın ve erkek hastaların tamamına yakınıda mükemmele yakın sonuçlar aldık.Tedavide öncelikle hastanın ruhsal gerilimini ve stresini düşürmeye çalıştık,sonra da cinsel enerjilerinde dengeleyici akupunktur uygulamaları yaptık.

Kadınlarda frijidite denilen cinsel soğukluk ve cinsel ilişki esnasındaki ağrı problemlerinde çok iyi sonuçlar aldık,vaginismus denilen eşiyle beraber olamamanın ise tedaviye çok dirençli bir durum olduğunu ve psikolojik destek tedavisiyle birlikte yürütülmesi gerektiği kanaatine vardık.Erkeklerde olan impotens denilen sertleşme,cinsel isteksizlik ve erken boşalma durumlarını tedavisinde ise çok iyi sonuçlar aldık.

Hasta

Cinsiyeti

Yaşı

Şikayeti
AkupunkturTedavisi veSonucu
A.Z.
41
10 yıldır eşiyle birlike olunca
ağrı duyuyor veberaber
olmak istemiyor
10 seans uygulama yapıldı.
3. seanstan sonra ilişki esnasında olan ağrılar azaldı. Seansların sonunda eşiyle beraber olmama isteği kayboldu.
B.S.
21
2 yıllık evli. Eşiyle sadece kural yerini bulsun ve evlilikler yürüsün diye beraber oluyormuş
Uzak bir şehirde olduğu için ancak 6 seans gelebildi. Hasta, 3.seanstan itibaren eşine ilgisinin arttığını söyledi. Eşi özellikle teşekkür etmek için geldi.
K.N.
27
3 yıllık evli. Eşiyle beraber olmayı hiç  istemiyor. Sıksık baş ağrıları oluyor.
9 seans uygulama yapıldı. Her seans daha iyiye gitti, baş ağrıları içinde artık ilaç almıyor.
B.G.
50
5 yıl önce menopoza girmiş Son yıllarda eşine ilgisi azalmış.
10 seanslık bir uygulamadan sonra eşiyle artık beraber olma isteği duyuyor ve psikolojik olarakda rahatladı.
D.A.
27
Kilo verme isteğiyle geldi.Cinsel isteksizliği de vardı
Kilo verme tedavisine ek olarak yapılan 7 seanslık bir tedaviden sonra cinsel soğukluk ortadan kaktı.
E.K.
45
Geç evlilik yapmış ve eşine ilgi duymuyor
İlk seanstan itibaren değişimler başladı ve 3. seanstan itibaren hiçbir sorun kalmadı. 7 seansta tedavi kesildi.
S.Y.
21
6 aylık evli eşiyle beraber olamıyor ve eşi yaklaşınca kasılıyor
6 seanslık biruygulamadan sonraartık eşiyle beraber olabiliyor. Tedavi kesildi. Şu an gebe.
Y.U.
24
3 yıllık evli, eşi ile hiç beraber olamamış. Eşi yaklaşınca kasılıyor
18 seans uygulama yapıldı, fakat başarılı olunamadı. Ayrıca psikoljik destek tedavisine karar verildi.
Şu anda psikoteraapi yapılıyor.
K.H.
54
1 yıl önce ikinci evliliği yapmış, fakat bu eşiyle beraberliğinde sertleşme sorunu yaşıyor. İlaçla ancak beraber olabiliyor.
3. seanstan sonra hasta ilacı bıraktı ve eşine mahçup olmaktan kurtulduğu için çok mutlu olduğunu söyledi.
Tedavi 10 seansa tamamlandı.
U.A.
52
6 aydır eşiyle ilişkide sertleşme sorunu yaşıyor. Bu amaçla ilaç kullanıyor
3. seanstan itibaren ,kullandığı ilacı bıraktı. Kendi ifadesiyle akupunktur ilaçtan daha etkiliymiş. 10 seans sonra tedavi kesildi.
B.B.
59
Son zamanlarda bazı günler, kendi ifadesiyle eşine mahçup olmaya başlamış ve bunun ilerlemesinden korkuyormuş.
Hastaya yalnız 7 seanslık bir tedavi yapıldı ve ilk seanslardn itibaren sorun ortadan kalktı.