Akupunktur ile İdrar Yapma Sorunları ve Tedavisi

Bu başlık altında bahsedeceğimiz konular; Stres İnkontinens dediğimiz İdrar kaçırma, Hiperaktif Mesane dediğimiz  mesanede idrar biriktirememe, Nokturi dediğimiz gece sık idrara çıkma durumu ve daha ziyade çocuklarda görülen Enurezis Nokturna dediğimiz gece yatağa işemelerdir.

altA-Stres İnkontinenes kadınlarda ,gülme,hapşırma gibi karın içi basıncın arttığı durumlarda ortaya çıkan ,anlık bir idrar kaçırma durumudur.Genelde,bünyenin yatkınlığı ve tekrarlayan doğumlara bağlı olarak bazı kadınlarda,mesaneyi kontrol eden sfinkterin zayıflaması ve mesanenin anatomik olarak vagen içine sarkması nedeniyle ortaya çıkabilir.İlerleyen durumlarda cerrahi olarak tedavi edilmeye çalışılır.

B-Hiperaktif Mesane ,mesanenin belirli bir miktar idrarı biriktirmeden işeme ihtiyacının ortaya çıkması durumudur.Birçok nedenleri olmakla beraber sıklıkla mesene kasları ve sinirleriyle ilgili fonksiyonel nedenlere bağlıdır. Tedavide mesane kasları ve sinirleri üzerine etkili ilaçlar kullanılır.

alt

C-Nokturi dediğimiz durum ise ,geceleri idrara çok sık çıkma durumudur. Prostat büyümesi,idrar yolu enfeksiyonları,kalp yetmezlikleri ve kronik böbrek yetmezliği en sık nedenlerindendir. Bazan akşam çok sıvı almak  rol oynayabildiği gibi, bazen da hiç bir açıklayıcı neden bulunamaz. Tedavi, öncelikle altta yatan neden göz önünde bulundurularak planlanır.

altD-Enurezis Nokturna ise.5 yaşın üstündeki çocukların gece altına işemesi durumudur.Genellikle ailesel yatkınlık ve psikolojik faktörler söz konusudur.Tedavide çocuğa bazı alışkanlıklar kazandırma yönünde çalışmalar yapılır ve ilaç tedavileri uygulanır.

İdrar Sorunlarında Akupunkturun Yeri

Yukarda bilgi vermeye çalıştığımız durumları tek tek ele alacak olursak:

A-  Stres İnkontinens durumlarında yapılan operasyonlarda başarılı olma şansı %70 kadardır.Eğer başarılı  olunamadı ise hastanın şikayetleri daha da kötüleşmektedir.Bu nedenle bu grup hastalara,başarılı olunamazsa , hiç olmazsa zarar vermiyecek olan, akupunktur tedavisinin öncelikle uygulanması gerektiği kanısındayım. Biz bu amaçla tedaviye aldığımız iki hastada da çok iyi sonuç aldık ve birkaç yıl önce tedav ettiğimiz hastalarımız ,yaşamlarını ,bu konuda sorunsuz olarak sürdürüyorlar.

B-Hiperaktif Mesaneli hastalarda yapılan batı tıbbı uygulamalarımız,ne yazık ki bu ilaçların,eğer etki ediyorsa, devamlı kullanılmalarını gerekli kılmakta olup,bu da ileriye dönük başka tıbbi sorunlara neden olabilmektedir.Oysa ki akupunktur tedavisi ile yan etkisiz ve kalıcı çözüme ulaşılabilir.

C-Nokturi durumlarında ise akupunktur tedavisinden önce ,altta yatan tıbbi nedene göre tedavi planlanmalıdır.Eğer altta yatan tıbbi bir neden bulunamadıysa veya blinen tıbbi nedenin tedavisine rağmen sonuç alınamıyorsa akupunktura başvurulmalıdır.

D-Enurezis Nokturna durumunda ise ,çocuğa ilaç verilmeden akupunktur tercih edilebilir.Bu durumda laser akupunkturu ile tedavi daha uygun olacaktır.

Tedavi sonuçlarımız:

Hasta

Cinsiyet

Yaşı

Şikayeti

Tedavi Sonuçları

G.T

K

Bir yıldır gülünce, öksürünce idrar kaçırıyor.

Başka bir merkezde operasyon planlanmış olan hastaya,

10 seans akupunktur uyguladık,

İdrar kaçırma şikayeti tamamen geçti.

G.B

Menopoza girdiği 1 yıldan

beri gecede 2  ila 4 kez idrara çıkıyor.

12 seans akupunktur tedavisi uyguladık.

Gece idrara çıkmaları kesildi.

M.U

K

3 yıldır sık idrara çıktığı için ilaç kullanıyor.

12 seans tedavi yapıldı.

Hasta ilaç kullanmayı kesti.

Artık idrara çıkmaları azaldı.

F.D

Tanı konulabilmiş

bir hastalığı yok.

4 aydır gecede 3 kez

idrara çıkıyor.

8 seans akupunktur yapıldı.

İlk seanslardan itibaren gece idrara çıkmaları normale döndü.

2 yıldır  bu yönde bir sorunu olmadı.

NOT :

Tedavisini yapmış olduğumuz bu hastalara 6 ay ve 1 yıllık sürelerle tekrar ulaşılmış ve hepsinin de  tedaviden bu yana bu konuda sorunlarının kalmadığı kendilerince ifade edilmiştir.