Akupunktur ile Akciger Hastalıkları ve Tedavisi

Akciğer Hastalıkları Akciğer hastalıklarında akupunktur  denince ,aklımıza, kendisi bir Göğüs Hastalıkları Uzmanı olan ve Türkiye'de akupunkturun duayen hocalarından  Dr. Nuzhet Ziyal akla gelir. Nuzhet Hoca'mız derslerinde akciğer hastalıklarında akupunkturla sağlanan adeta mucizevi tedavileri anlatır. Bizim bu alanda, haliyle branşımız da olmadığı için, Nuzhet Hoca'mız kadar geniş hasta deneyimlerimiz yoktur.

Ancak batı tıbbı tedavilerinden sonuç alamayarak, akupunkturist oluşumuz nedeniyle bize başvuran hastalarımızdan edindiğimiz epey bilgi ve deneyimimiz oldu.

Yaptığımız uygulamalar akciğer hastalıklarında da akupunkturun  inanılması zor iyi sonuçlar verdiğini gösterdi.

Bizim karşılaştığımız vakaalar özellikle geçmeyen öksürüklerle ilgili idi. Ankara'daki akupunktur eğitimiz sırasında tedavisini üstlendiğimiz, geçmeyen öksürüğü, morarması olan altmışlı yaşlardaki bir bayana yatığımız tedaviden sonra ertesi gün yeni seansa geldiğinde hastadaki inanılmaz rahatlamayı gördüğümüzde bu işi ilk yapan hekimler olarak şaşkına dönmüştük. Hasta da şaşkındı. Çünkü kullandığı hiçbir ilaçtan böyle bir sonuç alamamıştı. Hiç unutmam! Bu olay orada yeni akupunktur eğitimi alan ve batı tıbbının sınılarını çok iyi bilen deneyimli  hekimler olarak bizleri çok mutlu etmiş ve bu işe daha bir şevkle  sarılmamızı sağlamıştı.

Daha sonra kendi hasta çevremde buna benzer hastalar da  görmeye başladım. Özellikle hiçbir ilaçla doğru dürüst geçirilemeyen öksürükler, nefes darlıkları ve akciğer sorunlarında akupunkturun çok etkili olduğunu gördüm.

Bir hekim ve herşeyden önce bir insan olarak, insanların akciğer sorunlarıyla ilgili durumlarda birtakım kimyasalları ciğerlerine çekmeden ve vücuduna almadan önce akupunktur tedavisi almalarını hatırlatmayı, bir insani görev sayıyorum.

Konuyla ilgili olarak Çocuk Hastalıkları, Dahiliye ve Göğüs Hastalıkları uzmanlarımızın bu konu hakkında yeterli bilgiye sahip olmayışlarını da hastalarımız adına bir bahtsızlık olarak görüyorum.